Minun on pakko aloittaa jouluvalmistelut jo hyvissä ajoin, koska tehtävää on niin paljon. Niin kuin aiemmin olen jo kertonut, aion tehdä aika paljon lahjoista itse. Tietysti vain niille jotka niitä arvostavat. Haastavin lahja tulee varmasti olemaan enoni lahja. Käytän siinä vanhoja, siis todella vanhoja, valokuvia. Valokuvissa on isovanhempani, äitini, heidän nuorena kuollut siskonsa sekä tietysti enoni. Kuvat ovat koneella enkä ole koskaan siirtänyt valokuvia mihinkään.. Saa nähdä mitä siitä tulee.

Olen ostanut facebook-kirpparilta kivoja servettejä joista aion leikata kuvia ja kiinnittää decoupage-tekniikalla johonkin. Tarkkaa suunnitelmaa ei ole, mutta äidille ja siskolle olisi tarkoitus jotain tehdä.

Kortit tietysti teen myös itse, olen aina tehnyt. Niidenkin teko pitäisi aloittaa pikku hiljaa, koska viime vuonnakin meinasi tulla kiire.

Lahjojen ostonkin olen aloittanut jo vaikken vielä ole montaa ostanut. Mieheni siskolla on 7 lasta ja pelkästään heihin saa jo uppoamaan pienen summan rahaa.. Ja rahaahan menee joulun alla aina aika paljon, vaikka tuloja ei ole normaalia enempää. :D Näille lapsille ostan mielelläni, heistä 4 on minun kummilapsiani. Kummilapseni ovat minulle todella tärkeitä.<3 Ajattelin kuitenkin tehdä niin, että jouluksi ostan jotain pientä ja sitten joulun jälkeen veisin heidät ostoksille alennusmyynteihin ja saavat sitten itse valita mieleisensä lahjan. Mielestäni ihan hyvä idea! Sitten minä ja mieheni ostamme lahjat hänen siskoilleen, vanhemmilleen, minun vanhemmille ja siskoilleni. Ostan myös työkaverilleni, parhaalle ystävälleni, tuttava pariskunnalle ja parille kaverille. En tietenkään osta mitään kallista, koska ei se rahallinen arvo ole se tärkeä juttu, mutta haluan jollain tavalla muistaa.

Tykkään tehdä myös joulukoristeita itse. Laitan kuvia tänne kun saan jotain valmiiksi. Minun vain pitäisi päästä käymään ikeassa.... ;)